Skip to content

Foto utrinki iz parcele

september 7, 2016

img_1364

Pod kupom hlodov, pokritih s polivinilom sem presenetil tega kolega, nisem prepričan ampak mislim, da je tole gož. Vsepovprek po parceli so kupi vej, kamenja in tam si bo morala tale kačica poiskati nov dom. Na moji paceli ima tudi dovolj hrane, predvsem miši ne manjka, le te pa jejo moj krompir in topinambur.

img_1371

Tole na zgornji sliki je verjetno edini topinambur, ki je uspel zacveteti … miši pa še zdaleč niso najhujši omejevalec te rastline, srne so tiste, ki ga zares obožujejo. Predvsem liste in stebla mladih rastlinic jim gredo neizmerno v slast. Se pa topinambur kljub vsemu razrašča, in če bi ogradil parcelo bi ga bilo verjetno še preveč. Na srečo srne sadnega drevja skoraj ne dosežejo več in tako se raje sladkajo z topinamburjem, zraven pa kot vidim in kot je tudi normalno, seveda veliko kakajo🙂 . In to je super, ker gnojila, praktično ne dodajam več. Tudi pozimi, in takrat se tudi najbolj opazi, se zadržujejo tu, čeprav hrane pod snegom ne najdejo. Ampak vseeno pridejo pogledat tja kjer je skoraj vse leto kaj okusnega za pod zob. In seveda spet kakajo. Poštena menjava za hrano, ki je meni neokusna.

img_1367

So pa tudi stvari, ki so všeč tako srnam kot meni … recimo koruza. Zato sem vrt kjer sem posejal koruzo na gosto ogradil s preklami. Zaenkrat še niso našle vhoda, ki je sicer odprt ampak dvojno zavit in ozek, ter zaraščen z osatom. Pa tudi. če so ga, nekako ne marajo vstopat tja kamor se počutijo ujete, brez izhodov. To lastnost nameravam izkoristit kar za celo parcelo – vse naravne vhode, po katerih se divjad giblje in prehaja čez mojo parcelo zapret. Najbolje z gostim rastjem kot so vrbova živa meja,  trnastimi rastlinami, ki se tu same zaraščajo naprimer glog, robide in maline, ali pa kupi vej in kamenja. Okrog in okrog teh prekel sem, da niso postavljene samo za zaščito koruze, posejal visoki fižol.

img_1368

In fižol je zelo lepo uspeval. Navijal se je okrog gosto zabitih kolov in vej ter meter in pol visokih osatov, ki so se zarasli okrog in okrog ograje. Vse dokler se nisem nekega poletnega dne odločil, da čeprav osat nima velike listne površine, vseeno jemlje preveč sonca mojemu fižolu, zato sem osat temeljito odstranil. Malo sem bil popikan ampak saj se je splačajo … fižol bo sedaj rastel še bolje🙂 .  Ko pa sem čez dva tedna prišel na parcelo, fižola praktično ni bilo več. Vse liste, mlade stroke, in tudi celotne rastline do tal so pojedle srne !!! Takrat mi je postalo jasno kakšno napako sem naredil. Fižola, ki je rastel med osatom se nobena srna ni dotaknila. Jasno. Jaz nočem niti z roko šarit vmes, kaj šele usti in jezikom. Verjetno pa so se srne do sitega najedle tisti teden, ko sem jim tako lepo očistil pot do mize z kosilom. Tisti dan sem se lotil raztrešanja osatovih semen okrog ograje🙂 pa verjetno je bilo tudi to nepotrebno, ker se tako ali tako zaraste povsod, kjer je zemlja bogata z dušikom.

img_1366

Na zunanji strani prekljaste ograje sem letos posej “Holzerjevo rž”, ki je dvoletna rastlina. Letos se razrašča kot vsaka druga trava, drugo leto maja pa bo zrasla do 2m visoko in naredila klase. Vmes raste, tako kot tu že nekaj let, bela detelja. Se mi pa med njiju vriva Repuh, ki sem ga parkrat “na visoko” pokosil, kar mu je škodovalo veliko bolj kot rži ali detelji. Zdaj si nekako enakomerno delijo prostor – tretjina rži, tretjina detelje in eno tretjino repuh.

img_1369

Letos sem na različnih koncih parcele, predvsem na bolj senčna mesta, kjer mi druge človeku užitne stvari ne uspevajo, posadil podtaknjence Navadne mete. In meta je resnično invazivna rastlina. Že konec prvega leta so se vejice podtaknjencev razrasle v grme premera pol metra. Žena jo veliko uporablja za čaje in sokove in imam občutek, da bo čez nekaj let mete več kot jo bomo lahko porabili. Ker je vode tu v izobilju, sonca pa ne, potrebujem invazivne, za sonce ne preveč zahtevne rastline, ki bodo konkurirale “plevelom”. Meta definitivno spada med njih.

img_1373

Voda je življenje in to drži v vsakem pogledu. Na celičnem nivoju ali na makro nivoju, kot so stoječe vode v obliki mlake oz. ribnika. Tu v tej neugledni mlakuži, mrgoli živih bitij. Ena od njih so pupki.

img_1381

In žabe.

img_1232

img_1365

 

From → Uncategorized

2 Komentarjev
  1. Anonimnež permalink

    Jaz pa bi rekel, da je tale kača smokulja.

  2. A smokulja je? Hvala za informacijo !

Leave a Reply

