Skip to content

Visoka greda ( 2. del)

julij 27, 2014

Kot sem omenil v prvem delu, bo greda v obliki trapeza s stranicami 3 metre, 2, 2, 2 metra. Les je doma in kak mesec sem ga pustil tako odležat, da se malo posuši. Seveda bi bilo idealno pustit ga leto ali dve ampak žal nisem imel toliko časa. Sicer pa se bo sušil še ko bo greda končana, saj sem ga pustil neprebarvanega, le premazanega z impregnacijskim sredstvom. V enem mesecu je les izgubil kar precej vlage, kar se je tudi poznalo na teži tramov … bili so namreč občutno lažji kot takrat, ko sem jih pripeljal. Razen, če sem toliko ojačal od “prvomajskega fitnesa”, da se mi je le zdelo lažje🙂 .

100_2519

Lubje sem odstranil takoj (v roku nekaj dni) od takrat ko so drevesa padla. Dol je šlo perfektno, soka je bilo toliko, da je špricalo naokrog … očala sem imel popolnoma zapacana🙂 .  Lubje se je čisto ločilo od lesa in zato so zunane strani tramov popolnoma gladke, tako gladke, kot jih lahko ustvari le narava. Ker bodo te stranice tudi edine vidne, je verjetno vsakomur všeč, da tudi lepo izgledajo, še sploh, če te nič ne stane, da to dosežeš, le les moraš podret ob pravem času in takoj odstranit lubje. Na žagi bi les s tako gladkim zunanjim delom verjetno težko dobil.

IMG_8674

Da les ne bi ležal direktno na zemlji sem izkopal približno 30 cm globok jarek, notri pa nasul za dve mali prikolici peska.

 

Tole črno na sliki pa je folija za ribnike, ki sem jo dal med zemljo in smrekove tramove, tako, da se les nikjer ne dotika zemlje. Spodkopal sem jo tudi 30 cm globoko med zemljo in pesek. Mogoče pa je tole tudi “overkill”, verjetno bi bil polivinil čisto v redu. Folija me je koštala okrog 50 evrov, če se prav spomnim.

IMG_8703

Tale “žvarovna” pa je moj lastni recept … 10% bakra (Cuprablau, modra galica, …) in 90% olja obvezno Elf Excellium s katerim je bilo prevoženo 15.000 km v Renault-ovem 1.5dci motorju🙂 . S tem sem premazal spodnje stranice spodnjih tramov, torej na stiku med lesom in peskom. Tam se vseeno zadržuje vlaga in počasi bo tudi tam začela nastajati prst … saj veste – pade par listkov iz drevesa, naslednje leto prileti regratovo seme in zraste majhen regrat. Tak kot med tlakovci🙂 . Jeseni regrat propade in iz njegovih korenin in stebel nastane še več prsti, zasejejo se še večje rastline, … . Čez pet let bo že rasla trava izpod tramov, narave se pač ne da ustaviti. Na srečo!!!

No, in ker prst in les ne gresta skupaj sem jaz pripravil tole svinjarijo, kjer, upam, da se nobena gliva ne bo dobro počutila. Folija za ribnike deluje tudi v obratno smer … ločuje prst v gredi od stika z takšno svinjarijo, ki jo seveda ne želim v hrani. Drugače je vseeno, če se ne matram z visoko gredo in grem raje v Lidl po zelenjavo. Čeprav dvomim, da je tam zelenjava v stiku z tako kvalitetnim motornim oljem🙂.

IMG_8705

Vse kar sem potreboval od orodja je motorna žaga( za večino del) in sabljasta žaga za lepo odžagat “štriclje” od vej … da dobimo lep gladek profil.

 

 

In tako sestavljamo eno po eno … do vrha.

V gredo sem nametal en ogromen kup vej ( lepo narezan in lepo zložen po plasteh z zemljo), kompost, nekaj zajčjega gnoja z deževniki vred, …

Na gredo sem posadil rastline, ki imajo rade veliko hranil: paradižnik, paprike, kumare, por in malo soje.

SAMSUNG

Med sadike pa sem posejal belo deteljo.

100_2652

 

 

IMG_8929

 

100_2704 100_2718

 

From → Uncategorized

3 Komentarjev
  1. Krasna zadeva in dober mojster. Višina? 120 cm ali več? Še strehica za pozimi, pa bo še topla greda.

  2. Hvala! Višina je 5×20 oz.zadnja vrsta je so malo ožji tramovi (15cm). Tudi jaz sem imel v mislih 6×20, tudi lesa sem imel toliko pripravljenega, ampak sem se premislil … kar je ostalo bom pa porabil za ene klopi okrog ognjišča. 🙂 Sem tudi jaz že razmišljal kako bi lahko imel spomladi malo pokrito. Vseeno hvala za idejo!

  3. Anonimnež permalink

    bravooooooo

Leave a Reply

