Skip to content

Živel 1. maj, praznik dela oz. projekt “Visoka greda” 1. del

maj 2, 2014

In dela med prvomajskimi prazniki mi definitivno ni zmanjkalo …

SAMSUNG

 

Že nekaj časa sem imel v načrtu  podret dve smreki, da dobim prostor za še nekaj sadnih dreves in en ali dva oreha. Dokler je sploh še kje prostor, kamor drevesi lahko padeta. No pravzaprav je prostor za podiranje zelooo omejen in zato sem za pomoč prosil svojega prijatelja in sodelavca Miha, da so drevesa padla v pravo smer, brez škode.

Ravno tako, pa imam že nekaj časa v načrtu postavit visoko gredo doma na vrtu pred hišo. Smrekov les  bo perfekten gradbeni material za to, samo iz Mojstrane v Kranj ga je treba spravit. Greda bo v obliki trapeza s stranicami 3m, 2m, 2m, 2m. S traktorjem, vitlo in prikolico z nakladalko to ne bi bil problem, za dve, tri ure dela. Brez vsega tega pa se je delo zavleklo na dva do tri dni. Ampak je izvedljivo! Nikoli v življenju še nisem bil v fitnessu-u, staro dobro fizično delo krepi popolnoma vse mišice v telesu. Tiste, v katerih po treh dneh takega dela ne čutiš “muskelfiber” pa itak niso uporabne za karkoli drugega kot za razkazovanje na plaži in jih torej niti ne potrebujem.

Prvi dan nisem nič fotografiral, sem raje izkoristil Mihovo pomoč, da sva najtežje spodnje tri meterske dele debla skupaj spravila na prikolico in domov. Naslednji dan, ko sem bil sam, je situacija izgledala takole:

SAMSUNG

Spodnji trije metri pri obeh smrekah so že pospravljeni, sedaj pa naprej.

Najprej sem debla nažagal na pravo mero … v tem primeru na 2m. Nato sem jih z motorko razpolovil, da sem iz vsake 2 m hlodovine dobil po dva “tramova”. Iz polovičk sem nato izrezal tramove širine 20 cm:

SAMSUNG

SAMSUNG

Na koncu sem vse naložil na prikolico in odpeljal domov. Prikolica na sliki je tudi Mihova, ki mi jo je prijazno posodil za nekaj dni. Na moji se namreč prednja stranica ne podre in tri metrskih ne bi mogel peljat (na sliki so sicer dvo metrski  tramovi). Miha, še enkrat hvala!

SAMSUNG

Naslednji, tretji dan, sem delo nadaljeval in bolj ali manj končal kar se tiče spravila lesa, me pa čaka še kak dan dela, da pospravim vse veje. Ampak sedaj je prvi maj mimo in si bom vzel nekaj dni pavze … mislim, da sem praznik dela počastil tako kot se spodobi!

Vmes, med delom, pa sem si vzel še kako urico časa in malo pofotkal spomladansko prebujanje vsega kar raste na parceli.

100_2494

Hruške so že odcvetele, jablane pa so v polnem cvetenju. Teden ali dva za drevesi istih sort, ki rastejo v Kranju.

100_2492

Tole zeleno, travi podobno čudo v ospredju pa je slavna “Holzerjeva rž”, dvoletna rž, ki prvo leto zraste 20 do 30 cm, drugo leto pa naredi po več klasov (do dvajset na rastlino) in zraste do dva metra v višino. Ta na sliki raste že drugo leto in bo letos obrodila. Štiri leta nazaj sem v kuverti dobil dva klasa te rži. Potem sem previdno vzgojil kakih 50 rastlin in po dveh letih dobil cca. 200 do 300 gramov semena. Ta semena sem potem posejal – nekaj v vrste, kot tu na sliki, nekaj pa potresel med hruške na enem delu parcele.

Na delih parcele, kjer sem lani avgusta vse rastje uničil z boomefektom in posejal mešanico semen, se nove rastlinske vrste lepo prebujajo iz zimskega spanja. Predvsem lepo raste pšenica, detelja in krmna ogrščica:

100_2497

100_2502

Tudi česen, ki sem ga jeseni posadil križem-kražem po parceli lepo uspeva:

100_2501

.

.

Tole je pa ena slikica, kako so drevesa podirali naši dedje … brez vsake mehanizacije … to so bili ta pravi gozdarji – vsa čast !

04245dbc3da2e1ccaf7e8f3873fcd061

.

.

.

.

SAMSUNG

Se nadaljuje …

 

 

 

From → Uncategorized

Oddaj komentar

Leave a Reply

