Skip to content

Permakultura in “Boom efekt” ?!?!

september 1, 2013

Za tiste, ki ne poznajo; “boom efekt” je totalni herbicid – torej deluje na vse rastline neselektivno in sicer tako, da nekako prepreči rastlinam, da bi črpale vodo in se torej posušijo od suše, čeprav je vlage dovolj.  In svojo nalogo opravi zelo temeljito – uniči trajne plevele in grmovja , tudi korenine propadejo in naslednje leto iz njih ne zraste nič več.

Pred dvemi leti sem se odločil, da sadja ne bom več škropil. Sicer že takrat nisem pretiraval … spomladi z bakrom in zgodaj poleti z insekticidom proti ušem, ki so mi na mladih dreveščkih izcuzale vse mlade poganjke, tako, da drevesa praktično niso mogla nič prirasti. Sedaj, ko so se drevesa “dobro prijela” ne škropim več.  Nehal pa sem tudi gnojiti, kar se je letos izkazalo kot napaka. Zemlja na moji parceli je precej revna(po katastru je to travnik 7. kategorije), in ko so drevesa porabila gnojila, se je njihova rast praktično ustavila. Vmes pa sem malo študiral “Holzerjeve” metode gojenja sadja.  Tudi on dreves nič ne gnoji – hranila njegova drevesa namreč dobijo iz mešanice podornih rastlin, ki jih goji skupaj z drevesi in jeseni pusti da zeleni deli naravno razpadejo na površini. Goji rastline, ki na različne načine bogatijo tla. Da pa te rastline lahko poseješ je treba najprej uničite trajne plevele, ki sedaj preraščajo tla.  Holzer uporablja za to več metod; za moj primer bi bila najbolj primerna ta, da bi s kartonom ali drugimi naravnimi materiali prekril celotne površine, potem na karton nametal ali zemljo ali druge organske odpadke in  nato posejal semena rastlin, ki izboljšujejo tla. Holzer pravi, da mu je tako že v dveh letih uspelo izboljšati tla toliko, da je lahko sadil sadna drevesa.  Problem pri meni pa je, če zanemarimo dejstvo, da nimam pojma, kje bi dobil toliko kartona🙂, da drevesa že rastejo in nimam časa čakat dve leti.  Dvomim, da bi drevesa brez gnojenja sploh preživela še dve zimi.  Kot sem rekel, rad stvari naredim po svoje in moja ideja je sledeča:

Vso travo in plevele okrog dreves sem začetek avgusta poškropil z boomefectom.  Obenem sem po istih površinah potresel tudi nekaj NPK gnojila, da bodo drevesa pred zimo dobila vsaj nekaj hranil, ter, da bodo rastline, ki izbolšujejo zemljo malo hitreje rasle. Saj vem – totalno nepermakuturno od mene🙂.

Konec avgusta, ko so se pleveli posušili, sem po teh površinah okrog dreves  posejal mešanico črne detelje, lucerne, facelije, kranjske repe, ogrščice in pšenice. Da sem spravil semena pod zemljo, sem se nekajkrat “sprehodil” po površini z motokultivatorjem in frezo, vendar, čisto “na plitko”, tako, da je pofrezano samo zgornjih nekaj centimetrov zemlje.

Nekaj slik v stilu “prej” / “v delu” / “potem”, s tem da,  “potem” slike še pridejo, ko bo kaj zraslo:

kot1_prej

kot1_frezano

Ista parcela, z nasprotnega kota:

kot2_prej

kot2_pofrezano

In še druga parcela:

kot3_prej

kot3_frezano

 

Pa še nekaj naključnih slik iz parcele:

IMG_7642

IMG_7640

tobak in koruza:

IMG_7868

 

 

From → Uncategorized

One Comment
  1. David permalink

    Pozdravljen, Dejan pustil ti bom svak email ker me zanima še par stvari o gojenju tobaka …..

    Lepo bi prosil za pomoč ker sem nekako nov v temu. Lahko se zmeniva za semena tudi.

    LP.

    Email: david.bencic03@gmail.com

Leave a Reply

