Skip to content

Sadovnjak v Mojstrani

junij 14, 2011

Pozimi, med novoletnimi prazniki, smo po naključju našli oglas, da se v Mojstrani prodaja manjši travnik velikosti cca 10 arov.  Cena 7 evrov po kvadratnem metru.  In čisto tako, za hec, sva se z ženo odločila, da ga greva pogledat.  Ne vem zakaj, ampak nama je bila parcela takoj všeč. Samo še 7.000 evrov je bilo treba zavalait in že je bila naša. Ko danes gledam nazaj sem prepričan, da je bil to moj najboljši nakup v življenju.

Že aprila smo se vrgli na delo. treba je bilo podret eno bukev in požagat kar precej grmovja.

Nujno smo potrebovali tudi lopo za orodje.

Ter seveda ognjišče. Za posedanje ob ognju zvečer, ter peko čevapčičev čez dan.

Prva stvar nasploh, ki sem jo naredil že konec februarja pa je bilo seveda posadit prva sadna drevesa. Tisto pomlad sem jih posadil 9, za več mi je zmanjkalo časa.

Maja so drevesa že začela poganjati. Spodaj na deblu je črna mreža, ki ščiti deblo pred objedanjem zajcev, ki jih je tu vedno dovolj in se je izkazala za zelo učinkovito. Zgoraj sem naredil mrežo, ki naj bi ščitila pred objedanjem divjadi, vendar sem kasneje opazil, da kakšnega posebnega učinka ni bilo, saj so veje hitro prerasle mrežo, pa tudi moteča je bila za usmerjanje vej. Kasneje sem vse mreže odstranil, divjad pa vsako zimo in pomlad naredi nekaj škode. Sedaj se bolj trudim, da drevesa spodbujam k čim višji rasti, tako, da pod enim metrom ne puščam nobenih vej. Počasi bodo veje izven dosega divjadi. Sem pa tudi opazil, da srnjad objeda le enoletne poganjke. Dvo in večletni so že preveč oleseneli in jim niso več okusni.

 

Potem smo čez poletje bolj uživali in zabušavali.

Jeseni je prišla na vrsto nova runda sajenja. Tokrat sem jih posadil dvakrat toliko kot spomladi, tako, da je število zraslo na cca. 30 dreves.

Prišla je zima. Od sredine novembra pa do sredine februarja, sonce sploh ne pokuka čez Mežakljo, tako, da na parceli dejansko nimaš kaj počet. Sem pa presenečen, da mi ni pomrznilo niti eno drevo, niti ena veja, čeprav temperature tu padejo na -20 in tudi nižje.

From → Uncategorized

One Comment
  1. Idilično. Bravo.

Leave a Reply

