Skip to content

Gojenje tobaka

oktober 24, 2011

Ko sem prvič slišal o tem, da nekateri gojijo tobak tudi pri nas sem bil rahlo skeptičen. Tobak naj bi uspeval le v okolju s toplim podnebjem, ne pa pri nas. A bolj kot sem raziskoval, bolj je bilo jasno, da ni potrebno živet na jugu ZDA ali vsaj v Makedoniji. Tobak je namreč v sorodu s paradižnikom in ga lahko uspešno gojimo povsod tam kjer uspeva tudi paradižnik. Razlika med južnimi kraji in Slovenijo je le v tem, da se tam tobak razmnožuje naravno, pri nas pa moramo najprej vzgojit sadike – enako kot to storimo s paradižnikom.

Torej kako začnemo:

Sredi meseca marca posejemo drobcena tobačna semena nekam na toplo in svetlo naprimer na okensko polico. Semena tobaka so ena najbolj drobnih semen kar jih poznam in tudi postopek sejanja je malo drugačen kot pri drugih rastlinah. Na dobro pripravljeno in zelo rahlo zemljo le potresemo semena po vrhu,  ne smemo pa jih potiskati v zemljo. Ker so semena tako drobna nimajo moči, da bi se prebila do svetlobe, če jih posejemo pregloboko. Zalivamo le s fino razpršilko, da zemlje ne zbijemo in semena ne odplaknemo na en konec. Semena kalijo kar nekaj časa (dva do tri tedne), potrebujejo pa svetlobo in toploto, vsaj 20 stopinj, idealno pa bi bilo 25 stopinj.

Proti koncu aprila lahko najmočnejše rastline presadimo v multiplošče, tako, da vsaka sadika razvije močan koreninski sistem, ki ga pri presajanju na prosto ne bomo več poškodovali. Ko mine nevarnost zmrzali, torej nekje sredi maja, sadike tobaka posadimo na stalno mesto v dobro pognojeno zemljo. Tobak ima velike potrebe po hranilih, predvsem dušiku. Razdalja med sadikami naj bo vsaj pol metra.

Ko listi postanejo dovolj veliki jih obtrgavamo od spodaj navzgor. Liste nanizamo na vrvico in obesimo nekam na suho, da se posušijo. Listi najprej spremenijo barvo iz zelene v rumeno, nato pa v rjavo. Liste lahko na vrvici pustimo viseti tudi več let, saj pravijo, da  doma pridelan tobak potrebuje kako leto ali dve staranja, da doseže pravo aromo in okus. Je pa primeren za kajenje že po parih mesecih, le, da ima malo bolj oster okus. Kadar je zunaj vroče, so tobačni listi čisto krhki in se zdrobijo, če jih stisnemo. Takrat jih moramo pustiti pri miru, razen če želimo imeti prah za snuff. Jeseni, ko je v zraku več vlage bodo listi zopet postali mehki in mastni in takrat je tudi pravi čas za rezanje.  Za kajenje tobak ne sme biti prevlažen, ker ne gori dobro, pa tudi ne presuh, ker ima oster okus in peče po grlu.  S poizkušanjem ugotovimo kakšna vlažnost nam ustreza. Če je prevlažen ga nesemo v hišo in pustimo odprtega da se posuši. Če je presuh, ga čez noč pustimo nekje zunaj, kjer se bo navzel vlažnega zraka.

Okus doma sušenega tobaka je drugačen od tistega, ki smo ga navajeni iz komercialnih cigaret. Komercialni tobak je toplotno in kemično obdelan in predelan, predvsem zato, da ga ni potrebno starati. Kateri je boljši? Čisto odvisno od okusa. Večina domačih pridelovalcev trdi, da ko se enkrat navadiš na domači tobak, nočeš več kaditi komercialnih cigaret.  Razlika med domačim in komercialnim bi se še najbolje primerjala med kupljenim jabolčnim sokom in domačim moštom. Večina bi nas sicer rekla, da je domači mošt bistveno boljši, a je zanimivo opazovat kakega otroka, ki ga še nikoli ni probal in se zmrduje kako je gost in ker notri plavajo koščki sadja. Ali pa če recimo primerjamo hamburger iz McDonaldsa z enim »ta pravim« hamburgerjem iz zakotne trafike, ki je odprta do treh ponoči. Kar se mene tiče je izbira jasna. Če se iz hamburgerja ne cedi medtem, ko ga ješ, potem to ni ta prav hamburger, ampak če bi istega probal en američan iz New Yorka, ki celo življenje je le v McDonaldsu si čisto lahko predstavljam, da mu ne bi bil všeč. In pri kajenju smo vsi mi tisti američani iz New Yorka, ker še nikoli nismo kadili drugega kot »McDonalds«. Za zaključek torej; če bi radi doma naredili svoje »Marlboro« potem opustite misel o gojenju tobaka. Če pa bi radi poizkusili nekaj novega in drugačnega, kar vam bo po vsej verjetnosti čez nekaj časa bolj všeč kot Marlboro, potem pa le pogumno naprej.

Nazaj na obdelavo tobaka. Najtežje delo je rezanje tobaka na fino.  Ena varjanta, kjer ga lahko res na tanko zrežemo, vendar zahteva kar nekaj časa je oster nož in lesena deska. Listi morajo biti primerno vlažni. Vsem listom odstranimo sredinski pecelj. Vzamemo cca 30 listov in jih močno stisnemo, da dobimo neke vrste klobaso. Vzamemo oster nož in počasi režemo čisto tanke rezine. Druga varjanta pa je s strojčkom za fine rezance (1 mm). Če delamo s strojčkom za rezance je bolje da tobak ni preveč vlažen, saj se drugače zelo paca in lepi na strojček. Ko imamo tobak narezan ga lahko takoj kadimo ( če je prevlažen ga pustimo nekaj časa na toplem, da se malo posuši), ali pa zapakiramo v plastične vrečke in pustimo, da še kako leto odleži za boljši okus.

Za zvijanje uporabimo prazne tulce in strojček za polnjenje, ki ga lahko kupimo skoraj v vsaki trafiki. Tulci so zelo poceni, ker je glavni strošek pri cigaretih trošarina na tobačne izdelke, prazni tulci in filtri pa seveda niso tobačni izdelki.

Še malo matematike. Izračunal sem, da če kadim eno škatlico na dan, potrebujem cca. 5 kg tobaka za celo leto. Ena lepa rastlina tobaka da cca. 50g tobaka. Torej za celoletno kajenje potrebujem 100 lepih sadik. Pri razdalji sajenja na pol metra to pomeni, da na vrtičku v velikosti 20 kvadratnih metrov lahko pridelamo celoletno zalogo tobaka.  Če cigarete kupujemo bi za njih odšteli okrog 1000 evrov letno.  Zdaj pa naj mi nekdo pove ali obstaja poleg koke, opijskega maka in marihuane še kaj bolj donosnega, kar lahko pridelamo na 20 kvadratnih metrih??? Malo za hec; pšenica z donosom 8 ton/hektar in ceno 25 centov na kilogram nam da na naših 20 kvadratnih metrih donosa točno 4 evre!!! Krompir z donosom 25 ton/hektar in ceno 0.5 evra na kilogram nam da precej več kot pšenica, celih 25 evrov. Res je, da je s tobakom precej več dela, ampak če kadiš in, če ti ni odveč nekaj dela in želiš poizkusit nekaj drugačnega od kupljenih cigaret in zraven prihranit 1000 evrov poizkusi posadit nekaj rastlinic tobaka.

From → Uncategorized

136 Komentarjev
  1. march permalink

    Pozdravljen!

    Super prispevek! Sam sem probal saditi tobak že lansko leto, vendar so mi pri Marlek-u prodali res zanič seme in sem ostal brez.Nekje sem zasledil, da prodajaš seme dveh različnih vrst in če je stvar še aktualna,bi ga z veseljem kupil od tebe.Zanimajo me še tvoje iskušnje z fermentacijo in različnost okusa-moči tobaka(če si seveda kaj probaval).
    Lp!
    march

  2. Za semena mi kar pošlji svoj naslov na mejl, pa ti pošljem. Kar se tiče fermentacije je očitno, da je ta najbolj pomemben del pri končnem okusu, precej pomembnejši od sorte. Tukaj sem še v fazi ekperimentiranja kaj se bolje obnese. Sedaj poizkušam različne načine – nekaj ga imam še obešenega v drvarnici, nekaj ga imam narezanega in spravljenega v steklenih kozarcih, nekaj v kartonskih škatlah. Nekaj sem ga tudi fermentiral tako, da sem ga poleti vozil v polivinil vrečki, na armaturi avtomobila. Tisti se je obnesel zelo dobro in ga tudi kadim. Pravijo pa, da ni potrebe po nobeni fermentaciji, če ga dovolj časa pustiš odležat (najmanj dve leti). Bomo videli.

  3. marko permalink

    Zanimivo. Sam sem navajen na zelo “lahek” tobak in po dosedanjih podatkih lahko na moč tobaka vplivaš prav z fermentacijo(in kot sam praviš, na okus),kar bo moj eksperiment v naslednjih letih.Upam da ostanemo v stiku in “pokopljemo” marlboro ;)
    Aha..kje najdem tvoj e-mail??
    Lp!
    march

  4. Silvester permalink

    Zdravo
    Zanima me.kako pridobiš seme in če ga imaš kaj na prodaj in po čem?
    Silvester

  5. Po mojih izkušnjah je tobak, ki sem ga nabral zelo zgodaj-ko so rastline še manjše- bistveno manj močan. Pomaga tudi, če liste pred sušenjem dobro opereš z vodo, pa še žužkov, ki se zalepijo na liste se znebiš.

  6. Pustiš rastline da cvetijo in naredijo semena in to je to.

  7. Zdravo Dejan,

    in vsi, ki vas zanima vrtičkarstvo.

    Najprej bi pohvalil prispevek. Odlično in hvala za trud, optimizem, pozitivizem.
    Prosil bi za prgišče semen. Lahko tudi menjam za kakšno drugo seme(pikantne paprike, bučke, paradižnik,…). Lahko ga tudi vrnem drugo leto. Je morda tudi kaj tobaka za kupit? Mogoče vsaj za poizkušino? LP in Keep up the good work.

  8. Dominika permalink

    Pleaseee, zanima me seme tobaka Virginia in še kakšen nasvet, hvala ker si načel to temo.

    Lp Dominika

  9. Semena so še. Sem ti poslal mejl!

  10. Vsebnost nikotina narašča do cvetenja, potem pa začne upadati. Če potrgaš cvetove potem se menda temu izogneš. Sorta Adonis je za odtenek močnejša. Nekateri pa gojijo tudi kmečki tobak, ki ga potem mešajo k plemenitim sortam, da imajo več nikotina. Meni osebno je bil virginia čisto dovolj močan, mogoče celo malo preveč, je pa to odvisno od okusa.

  11. tzrnee permalink

    Živjo, Dejan.

    Tudi jaz gojim tobak, s tem se ukvarjam že 4 leta. Uporabljam ga predvsem za izdelavo cigar, nekaj sem pa razdelil med frende v obliki cigaret.

    Verjetno lahko izmenjava koristne izkušnje. Pri tvojem postopku imam občutek, da preskočiš en pomemben korak: fermentacijo tobaka. S tem postopkom izločiš razne amoniake in podobne strupe in se znebiš tistega trpkega okusa, o katerem govoriš.

    Sam uporabljam za fermentacijo tehniko, ki jo uporablja večina domačih proizvajalcev, vsaj tako je videti na howtogrowtobacco.com

    A si kaj gledal ta sajt? Tole so fotke mojega fermentatorja:

    http://www.howtogrowtobacco.com/forum/cpg14x/index.php?cat=10273

    Pa še nekaj fotk tobaka:

    http://www.dropbox.com/gallery/10177241/1/my_baccy?h=6d0666

    P.S.: da bo naključje res ta pravo, sem tudi jaz Dejan :)

  12. iggy permalink

    Pozdravljen,
    moj prijatelj nekadilec, ki me že vrsto let opazuje kako si sam zvijam cigarete (že 4 leta si jih nisem kupil) mi je pred kratkim dal idejo in ponudil del svoje njive, da bi si tobak pri njemu tudi sam vzgojil. Oba sva navdušena nad doma pridelanimi stvarmi , pa še družila se bova več ob pridelovanju. Kolikor sem prebral v tvojem odličnem prispevku zadeva za začetnike ni tako enostavna, bi pa vseeno poskusil. Glede semen mi je jasno, da ne morem v semenarno, ker je zadeva kot pri parfumih, malo tega malo onega… Kakšno mešanico tobaka predlagaš za nekje lažje do srednje močan dim in kje bi lahko semena nabavil? Upam da letos še ni prepozno.
    Hvala in čestitke za prispevek.
    Igor

  13. Z mešanicami še nisem dosti experimentiral, ponavadi pa so komercialne cigarete mešanica tobaka virginia in burley. Mislim, da za setev še ni prepozno, tam nekje do srede aprila bo po moje cist OK, pa tudi kasneje bi lahko, samo potem rastline ne bodo dosegle svoje maksimalne velikosti.

  14. Dobro si to naredil! Kolko časa ga puščaš notri? Ker vidim, da je dokaj majhnih dimenzij, sklepam, da mora delovat hitro, da lahko zrihtaš celoletni pridelek.

  15. tzrnee permalink

    Fermentator je 1m x 0.5m x 0.5m in bom res rabil večjega.

    Za kvalitetno fermentacijo je potrebno cca 3 – 4 tedne ob popolnih pogojih. Ampak popolne pogoje zagotoviti ni tako enostavno. Torej cca 54C in >70% vlage.

    Dokler je količina tobaka majhna, ni problema – za cigarete bi recimo z lahkoto sfermentiral dovolj zase za celo leto pa še dosti bi ostalo. Za cigare je pa potrebna večja količina in bom verjetno izdelal večji fermentator.

  16. Tale fermentator je kar kul zadeva. Jaz se pripravljam izdelati nekoliko večjega, tako, da bi celoten pridelek sfermentiral naenkrat.
    Zanima me kakšno posodo si uporabil?
    Izgleda kot nekakšen grelec za kuhano vino.
    Sam sem razmišljal o žarnicah za gretje in humidifier za vlaženje, ampak se mi tale zadeva zdi enostavnejša. Mogoče kakšen predlog?

    In še to. Ker nas je kar nekaj, ki se ukvarjamo s podobno zadevo, bi lahko izdelali skupaj malo večjo komoro (kvalitetno) in strošek razdelili. S tem bi tudi marsikomu drugemu privarčevali trud, strošek in prostor.
    lp, maks

  17. tzrnee permalink

    Živjo, Maks.

    Izdelati spodoben fermentator zna biti težavno, če si brez izkušenj. Sam sem vse ideje pobral na howtogrowtobacco.com.

    Tudi tam so eksperimentirali z žarnicami, pa so stvari potem videti precej švoh in nevarno. Jaz sem uporabil idejo s crockpotom – to je ta posoda, ki jo vidiš. Te posode se uporabljajo v gospodinjstvu za počasno kuhanje pod vreliščem. Pri nas je tega zelo malo, drugje po svetu pa ogromno.

    Vic te posode je v več stvareh:

    1. Deluje z majhno porabo (recimo 200W)
    2. Hkrati je grelec in vlažilec
    3. Dosti bolj varno, kot žarnice

    Crockpot imam priključen na termostat, ki zadevo izklopi pri 54C in vklopi spet pri 50C. Termostat pa meri tudi vlažnost, tako da imam lahko nanj priključen tudi ventilator, ki se pa vklopi, če je vlaga večja kot 80%.

    Glavna stvar je v resnici termostat, ki so mi ga pa sestavili sodelavci v službi, ki se spoznajo na te zadeve. Sam ga ne bi nikoli skupaj spravil.

    Kar se tiče skupne komore, je res slišati ok, ampak logistično težko izvedljivo. Komoro je treba vsak dan preveriti, dodati vodo, itd. To bi sicer lahko vse avtomatizirali, ampak potem bi imeli pa že praktično industrijsko zadevo :)

    Z moje strani je tako, da tobak fermentiram za cigare, pri čemer moram biti še posebej pazljiv pri delu s tobakom, ker ga mimo grede uničim in je uporaben samo še za cigarete.

    lp,
    Dejan

  18. Bi morda tvoji kolegi sestavili še kakšen termostat?, da mi ne bo treba ostati buden cele tri tedne in kakšen je strošek?

  19. tzrnee permalink

    Stroški so bili cca 200EU, kar se materiala tiče. Najdražji je seveda regulator temp. in vlage, tole sem nabavil:

    http://www.conrad.si/REGULATOR-ZA-TEMPERATURO-IN-VLAGO-FOX-301A.htm?websale7=conrad-slowenien&pi=198571&ci=SHOP_AREA_22426_1101172

    Sodelavci so mi pa to naredili za uslugo, izkazalo se je, da kar precejšnjo. Če bi moral plačati njihove ure, bi me zadeva koštala min 500EU. Torej, težko bi jih nagovoril, da naj naredijo še eno brezplačno.

  20. jure permalink

    dan
    derdejan.imam eno vprasanje imam posajen tobak,ze cvete listi so veliki,sedaj se je pa na listih pojavile bele pike!!!Kaj je to?in kaj naj naredim???hvala

  21. A veš, da se men to tud dogaja, ampak samo doma na vrtu (v Kranju). Tiste, ki so posajeni v Mojstrani pa tega nimajo. Verjetno neka glivična okužba. Lansko leto sem imel sorte ravno zamenjane in se mi je zopet to dogajalo le doma, tako, da očitno ni stvar v sorti ampak v okolici.
    Po moje edino kar lahko storiš (naslednje leto), da preventivno škropiš s kakim fungicidom. Jaz osebno raje liste malo prej potrgam, ker sem opazil, da se to dogaja na starejših listih, medtem, ko tisti mlajši – bolj zgoraj – tega nimajo.

  22. mitja permalink

    lep pozdrav!!
    zanima me če še imate kaj semen?lani sem jih kupil preko interneta in so bli totalno zanič :(

  23. David permalink

    Zdravo Dejan,

    te pike se po mojem pojavljajo ob stiku z drugimi razhudniki…Za primer, z mojega vrta tobak (seme sem dobil pri tebi pozimi – virginija):

    na stiku s paradižnikom
    http://shrani.si/f/2t/R2/1lU8qteb/100920122395.jpg

    stiki s sončnicami
    [img]http://shrani.si/f/2g/jk/10Pz7U6x/100920122396.jpg[/img]

    in s krompirjevo cimo
    [img]http://shrani.si/f/3b/q6/2pPVTSd/100920122397.jpg[/img]

    so pa rastline rastle brez problema dokler niso bili prvi listi za obrat, in takrat se je začelo (vsega skupaj je prizadetih 3-4 rastlin), ostalo raste brez ovir, večkrat z dolžinami listov čez pol metra in širino do 40 cm.

    Je pa nekaj, je kdo ugotovil, da tobačnih listov ne jedo naravni zajedalci v vrtu? Sam sem imel nekaj lukenj od toče in 3-4 od kobilic, ko je bila največja suša, ostalo pa nič. S kolegom sva premišljevala, da bi lahko namočil ovenele ali neuporabne liste v vodo in jih uporabljal kot naraven pesticid.

    lp! David

  24. Semena bom imel jeseni, ko rastline odcvetijo (Virginia in Burley). Najboljše, da me takrat še enkrat kontaktiraš.

  25. tzrnee permalink

    Če še kdo rabi semena, jih imam jaz že nekaj letošnjih in še veliko lanskih.

  26. zdravo dejan,

    zanima me kateri tobak ima bele cvetove?
    Pa še to meni tobačne cvetove oz plodove s semenom žrejo zelene gosenice. Kar nekaj sem jih že našel. Je ta pogost pojav tudi pri vas?

  27. Pri meni imajo vse sorte (Virginia, Burley,Adonis) roza cvetove. Mogoče gre za kak okrasni tobak?
    Jaz z gosenicami nimam težav.

  28. jure permalink

    zdravo
    jst pa te sprasujem,namreč imam obešen tobak za sušit pod podstreškom,ne piha in upam da ne bo stopinj pod -0,katere idealne temperature so za sušenje tobaka???ali je kaj narobe če listje zmrzne???hala za odgovor
    lp,Jure

  29. David permalink

    ti raje pospravi tobak v kurilnico ali kak hodnik, ker ti bodo listi splesnili ali pa zgnili pri žilah.

  30. anej permalink

    tzrnee a a mi lahko na moj email napišeš tvojo tel št imam nekav prašanje glede tvojega načina sušenja….
    anej.vodo@gmail.com
    LP: anej

  31. jan permalink

    Dober dan pred kratkim sem dobil semena virginija in me zanima ali je normalno da po tednu dni še ni začelo kaliti (semena so ista kot na začetku) posejana so v jogurtovih lončkih. Lepo prosim za odgovor lp. Jan

  32. En teden je še malo prezgodaj … večina semen kali po 2 do 3 tednih. Če pa si jih posejal pregloboko (za tako drobna semena, je že nekaj milimetrov pregloboko) potem sploh ne bodo prišla ven.

  33. Marko permalink

    Pozdravljeni,

    Moja velika želja je proizvajati tobak za cigare. Letos sem dal kaliti semena za katera nevem kakšnemu tobaku pripadajo. So izredno stara, od moje babice in resno dvomim, da je kaj druga, kot pa kmečki tobak. Sicer sem si nagledal havanska semena na strani coffinails, vendar se priporočam, če ima kdo viška kaj tobaka primernega za cigare.
    Sicer me pa zanimajo nasveti uporabnikov glede zvijanja cigar. Predvsem me zanima, če uporabljate mešanice in katere so to?

  34. tzrnee permalink

    Živjo Marko.

    Jaz gojim tobak za cigare, ravno sem posejal semena. Imam še veliko različnih semen, lahko ti jih dam. Ves tobak, ki ga pridelam, je primeren za cigare.

  35. jan permalink

    Hvala za odgovor dejan bil sem res neučakan en dan po tem po sem to napisal na forum so mi semena že vsklila in so zdaj velika že pribljizno 5 mm , sem pa opazil da semena bistveno hitreje zrastejo če so pokriti s folijo lp. Jan

  36. Marko permalink

    Živjo

    Super. Izredno sem vesel in hvaležen ponudbe. Najbolje da pustim mail in se dogovoriva podrobneje:
    majer.marko@gmail.com

  37. Primož permalink

    Pozdravljeni gojitelji tobaka.
    Konec marca sem sejal tobak (Burley, Virginia, dobil od Dejana), seme je zelo hitro (5-6 dni) vzklilo in tobak zrasel dober centimeter v višino. Od takrat se ni kaj dosti spremenilo razen to, da vsak dan nekaj rastlin obleži. Kar je še uporabnega bom poskusil čim prej prepikati, upam da se bo kaj prijelo. Se je to že komu dogajalo, očitno sem nekaj “zamočil”. Bi pa prosil vse gojitelje z Gorenjske in bližnje okolice če jim bo bo po presajanju ostalo kaj sadik, jih z veseljem vzamem, predvsem sorte Virgina, Burley, pa mogoče kakšne kubanske. Hvala že v naprej.

    LP
    Primož

  38. Že lansko leto mi je ene par ljudi opisalo tak problem, pa tudi letos. Tudi meni ni jasno, kaj ga “biksate” :-). Tisti, ki se pritožujejo, da jim ne vzklije, je verjetno vzrok prenizka temperatura v stanovanju. Če pa seme enkrat vzklije, mora rasti, če ima vodo in svetlobo, in če ni preveč mraz. Tisti, ki se vam dogaja podobno kot Primožu preverite:
    - da je temperatura na okenski polici minimalno 20 stopinj
    - da je zemlja namočena tudi v globino (samo ne pa pretiravat z zalivanjem – tobak ni riž :-) )
    - da je zadosti svetlobe
    - da ne pretiravate z gnojenjem. Jaz jih sploh nič ne gnojim, dokler niso presajeni na njivo. Če ste sejelai v dobro prst je hranil za drobne rastlinice popolnoma dovolj.

  39. Če posadiš v pravo zemljo za sadike in sejance, potem ne bi smeli imeti problemov.
    Jaz sem imel podobne nezgode, ko sem sadil v palmino šoto. Mislim, da je pri vas problem, da so rastline preveč namočene in zemlja premalo odcedna, tako, da koreninski sistem zgnije in nato rastlina propade.

  40. srecko permalink

    Enkraten prispevek. Čestitam. Tudi sam se odločam o predelavi svojega tobaka ( seveda za mojo potrebo. Ne vem, ali je gojenje tobaka pri nas dovoljeno ?
    Menim pa, da je doma pridelan tobak veliko boljši od kupljenega. Pa prav gotovo, veliko bolj zdrav, saj ne vsebuje nobenih strupenih dodatkov.
    Še enkrat hvala za lep prispevek.

  41. Waw!

    Odlična informacija in fotografije.
    Hvala, ker bova sedaj s punco uživala še več domače pridelanih zadev ;)

  42. Iztok permalink

    Jaz sem kupil semna od Maxa in so kalila neverjetno.V vrtnariji sem jih naprosil,da so mi vzgojili sadike ,saj imajo v plastenjakih idealno klimo za kaljenje in potem rast.

  43. Andrej permalink

    Pozdravljeni, mene pa zanima, če lahko tobak narežeš pred fermentacijo ali se mora fermentirat v listih?

  44. Andrej permalink

    Aja pa to sm pozabu!
    Seme je zelo dobro kalilo,sm že 300 sadik naflancov v toplo gredo, pa še mam full polna korita!
    Tko da bo za pol njive posadit :)

  45. Primož permalink

    Pozdravljen Andrej,

    če imaš kaj viška Virginie in če nisi preveč oddaljen od Gorenjske se toplo priporočam. Meni je uspel samo Burley, pa bi bil zelo vesel še kakšne druge sorte.

    LP
    Primož

  46. Jaz ga režem na koncu, vmes pa ga dve leti pustim viseti v šopih na suhem, ker se mi zdi, da ga je tako lažje skladiščiti. Verjetno pa je, kar se fermentacije tiče, čisto vseeno, če ga najprej narežeš in potem spraviš recimo v kako škatlo iz kartona.

  47. Andrej permalink

    Ja nisem tko blizu, sm iz Notranjske, tko da bi ti bilj težko dostavu!!!
    Vpraš Dejana, če ma kaj viška!!!

  48. erik permalink

    mene pa zanima, mism najprej pohvalno tale opis usega skp res pomaga. zanima me ce se da dobit sadike da bi od sadik naprej gojiu ??

  49. jan permalink

    Dober dan jutri nameravam presaditi tobak na prosto (vem malo sem pozen) in me zanima ali tobaku kaj škodi če je zunaj 15-18 stopin in dežuje. Sadike pa so velike pr. 15cm. Lp.jan

  50. Iztok permalink

    Jaz sem nekaj spodnjih listov že pobral ,da nebi začeli gniti in jih sušim v drvarnici.

  51. Iztok permalink

    Jaz sem danes pobral 2 rundo listov za sušenje.Prva runda je suha kot poper in sem pospravil v kartonske škatle.Kar pa se tiče spravljanja v polivinil vrečke pa se bojim,da bo splesnoval.Na tržnici v Beogradu ni je prodajalec rekel,da ga je bolje imeti v hladilniku,da ne splesnjuje.Drugače,pa če se mi preveč osuši ga dam čez noč na teraso in pobere pravšnjo vlago.Druga varianta vlaženja narezanega tobaka pa je,da se med tobak da kak list zelja in iz njega prav tako pobere zadostno količino vlage.

  52. Zdravo Iztok kaj tobak pred uporabo je treba fermentirat obvezno ali ni treba če je treba te bi prosil kako narediš najbolj enostavno ker bi probal naredit cigaro ja in seveda tobak za kajenje zato sprašujem če je treba fermentirat.

  53. jan permalink

    Meni pa je včeraj hut veter zruval sadidi tako da sem jih učeraj dal sušit ampak v uto ker preveč piha in mi je odneslo že kar nekaj listo. Zanima me kako vem kdaj so listi dovolj zreli ker sem sadil malo kasneje je zdaj tobak virginija velik 130 cm.
    Lp.jan

  54. Primož permalink

    Tudi meni so na nekaj rastlinah nastale bele/rumene pike. Zanima me, če je tak tobak uopraben ali pa naj ga zavržem?

    LP
    P.

  55. Evo isto meni dela in ne vem kaj bi naredil mi ga je škoda ker so listi veliki in drugače zdrava rastlina

  56. Vprašanje za derdejana
    Zanima me,če veš kateri tobak je eden ima ogromne liste sedaj,ko je naredil seme ima zelo velike popke s semenom.Druga sorta pa je z manjšimi listi in tudi popke z semeni ima precej manjše.
    Oba sta bila na isti njivi in vse isto zalivanje ,gnojenje itd.Šprical sem ga samo enkrat z pripravkom preslice.

  57. Andrej permalink

    Pozdravljeni!
    Meni pa se ful sušijo listi-spodnji, pa tobak sploh še ni cvetel-zdaj dela cvetove.
    Zanima me če so ti listi ze dobri za posušit al še niso dovolj dozoreli!!!

  58. Bastian permalink

    Zdravo! Tudi jaz imam doma tobak, seme sem celo kupil od tebe. Letos pa imam problem, listi mi rumenijo od spodaj navzgor. Nevem kaj naj storim, slišal sem, da je to zaradi pretiranega zalivanja in pride do gnilobe korenin. Ampak glede na letošnjo sušo, dvomim.

    lp.

  59. vesnam permalink

    Pozdravljeni!Zanima me ali je dovoljeno saditi tobak za lastne potrebe in če je potrebno to komu prijaviti (nekje sem zasledila,da moreš)?Hvala in lep pozdrav!

  60. Letos sem prvič poskuso gojenje tobaka.Dejan mi je poslal semena virginija in burley.Zmešal sem zemljo od krtov in cvetlično zemljo jo dobro navlažil in sem semena samo potresel po njej.Zemljo sem dal v okenska cvetlična korita z podstavki ki se držijo zraven.Zalival sem samo v podstavke in ko se je voda izsušila sem ponovno zalil.Zgoraj sem korita pokril z folijo kot mi je priporočal Dejan in mi je kar dobro uspelo.Približno 60 sadik imam burleya pa nekaj majnj virginije.So pa visoke okrog 1m.Precej jih pa že sušim na podstrešju in jih občasno malo s šprico navlažim.Poskuso sem že malo kaditi pa je kar dobro
    marjan

  61. Lp.Marjan kaj imate slučajno še kaj semena od burlej tobaka

  62. Zdravo Dejan kaj imate še kaj semena od burley in virginia

  63. Lp.jaz zbiram sedaj seme tobaka za drugo leto kaj slučajno ga imate še kaj in kakšne vrste hvala.

  64. Iztok permalink

    Eni ga fermenirajo eni ga ne.Jaz bom naredil fermentator pa bom videl kako bo.Najbolj zanimivo je najti nož za rezanje tobaka.Če bo vse po sreči ga dobim novembra iz Yuge

  65. Iztok permalink

    Za lastno potrebo sajenje tobaka ni prepovedano

  66. Lp.zanima me če ima kdo za prodat seme tobaka

  67. Semen pa še nimam,ker tobak še ne cveti.Poskusi pri Dejanu on sigurno še kaj ima.

  68. Zdravo Dejan zanima me če vam je ostalo kaj semena in če je kakšne vrste hvala

  69. Hvala za odgovor no ko odcveti in če boste imel kaj viška bi z veseljem kupil kakšne vrste pa imate vi

  70. Mene zanima pa kako najbolj enostavno fermentiraš tobak

  71. Reblogged this on alck10's Blog and commented:
    Zdravo Deja zanima me če morda imate vi kaj semena tobaka za prodat.

  72. IZTOK permalink

    No pa sem prišel,do sorte Prilep ta zraste cca 50 cm ima majhne lističe in se dodaja Virginiji samo za aromo.Saj Virginija je osnova za cigarete.Prijateljica mi ga je prinesla iz Tutun laboratorij iz Makedonije.

  73. repca permalink

    Sem nov ljubitelj pri vzgoji tobaka. Začelo se je na dopustu, ko sva se z soprogo vračala iz Grčije. V Makedoniji sva pri lokalnem pridelovalcu dobila 3 malo slabše sadike. Po nekaj dnevih vožnje proti domu s sadikami, ki so imele korenine ovite v vlažne krpe, sem jih doma lepo posadil v malo večje korito. Prve dni je bilo videti, da ne bo nič, ampak po nekako tednu so listi, ki so bili prej močno ovenetii začeli kazati življenje. Rastline so že cvetele ko sva jih dobila. Vse liste, ki so pričeli rjaveti, sem potrgal in dal sušiti, najprej na sonce, potem pa na podstrešje,
    Ne vem, kako naprej, rad bi pa posadil za celoletno porabo
    Dejan ali je možno, da se dobiva nekje, da bi mi poveal tvoje izkušnje s tobakom
    Sem iz okolice Kranja (Zgornje Bitnje) moj e*mail pa je branko.repnik at t-2.net
    LP Branko

  74. Iztok permalink

    Danes smo izprobali letošnji tobak brez fermentacije moram rečt super.Drugo leto ga bo njiva

  75. Anonimnež permalink

    eno vprsanje a ni v sloveniji tobak prepovedani gojiti razen ce ti drzava izda dovoljenje za gojenje

  76. Anonimnež permalink

    Kje že to piše?

  77. Luka permalink

    super opis, a bi se dalo kaj semen tega virginia tobaka kupit?

  78. Zanima me malo več,ki nebi te rad tukaj vprašal in ne vem kako priti z tabo v kontakt,kje najdem tvoj email ali kaj podobnega…lep pozdrav…

  79. makedonc permalink

    Js sm zdej nov kle
    narocu sm Burley pa se eno vrsto pa tobak bi mel sam tko ljubitelsko ne za lastno uporabo ampak bi ga kej se prodal pa ga kupiču doma

    pa mam idejo ko tobak posusi in narežeš ga daš vakumirat in ga potem spraviš

  80. makedonc permalink

    A ma kdo izkušnje z makedonsko prilep?

  81. zakaj če ima izkušnje kaj bi radi vedeli

  82. Anonimnež permalink

    Prilep je zelo aromatičen z malo nikotina in se uvršča med orientalske sorte, kot so Samsun, Xanthi Jaka,… Je pomemben pri mešanici tobaka za cigarete. Jaz ga rad kadim samega.
    Ima manjše liste in jih je okoli 50 na rastlini, ki zraste okoli 1m. Sušenje je najbolje kar na soncu in ne potrebuje druge fermentacije. Odličen. Na Bolhi lahko dobiš semena.

  83. Maks permalink

    upss., da ne bom anonimen…

  84. Iztok permalink

    Prilep semena sem dobil prav iz kombinata Prilep in naslednje leto sejem.Kot mi je povedala ena prijateljica Makedonka,je Prilep sorta za mešanje v Virginijo v glavnem za aromo.Zrasel naj bi od pol do največ 1 metra.

  85. makedonc permalink

    Js mam:Prilep in Burly.Zanima me seme tobaka Virginia in kaksen nasvet.
    Sm nekadilec ampak obožujem tobak in njegov vonj.

    Lp makedonc

  86. Silvo permalink

    Zdravo, ali je možno dobiti kaj semen, da se pripravim na sezono. PA z veseljem bi kupil kakšnih 40-50 listov tobaka (nezerzanih) Kakšna ideja, kje bi jih lahko nabavil? LP Silvo

    schvrk@gmail.com

  87. Andrej permalink

    Imam nekaj semena za prodat(virginia in burley)!!!

  88. Iztok permalink

    Silvo poslal sem ti mail

  89. Iztok permalink

    Danes sem preložil tobačne liste.Dišijo nenormalno in imam občutek,da je začela naravna po mnenju enih fermentacija.Listi so bili zelo suhi in zloženi v kartonske škatle do vrha.Danes pa ,ko sem jih prelagal sem opazil,da imajo zelo lepo barvo zlatorumeno in namesto polnih škatel jih je bilo le še pol škatle.

  90. Anonimnež permalink

    Zdravo. DarDejan zanima me če imaš kaj semen za prodat? Sem iz Kranja.

    Kontakt: cankar.team@gmail.com

  91. Blaž permalink

    živjo od as sem kupil semena gojil po aših nasetih pa je ratal zelo dober tobak

  92. Maja permalink

    prosila bi za kontakt za naročilo semen,
    Maja

  93. Anonimnež permalink

    Pozdravljen,

    se da dobiti še kaj semen? Hvala za informacijo – jure.trbic@gmail.com

  94. Anonimnež permalink

    Pozdravjeni a se da dobit seme od tobaka in po čem je Lep Pozdrav -vijolicaa@hotmail.com
    Hvala za odgovor.

  95. Igor permalink

    Ojla mene pa zanima če kdo prodaja tobak, sem samo občasni kadilec in se mi ne splača pridelovati, bi pa občasno kupil kakšno vrečko…hvala

  96. Igor permalink

    Lahko mi javi na igoru64@gmail.com

  97. Leon permalink

    Hvala za super prispevek. Tudi jaz bi kupil kaj semena.
    jusko.slo@gmail.com

  98. Danijel Buba permalink

    Živjo.
    Zelo dober in poučen članek o tobaku. Zanima me, če se (še) da kupiti semena oz. tobačne liste? Iz tobačnih listov bi probal naredit tobak za vodno pipo (shisha).

    Hvala za odgovor!
    LP, Danijel
    definedbass@gmail.com

  99. IZTOK permalink

    Če kdo potrebuje študijo o tobaku nekje na netu sem pobral pdf naj se javi.Tukaj je vse od sejanja sajenja itd .

  100. rainmaxi permalink

    Iztok, kaj pa če bi kar link pritisnil na tole stran, da te ne iščemo naokoli.

  101. IZTOK permalink

    Link ne bo šel,ker nisem jaz delal študije lahko pa se javite na mail iztok.pecnik62@gmail.com in vam pošljem

  102. Viljana permalink

    Tudi mene zanima,če bi bilo možno dobiti kaj semen tobaka.Pozdrav

  103. Anonimnež permalink

    Zdravo, zelo lepo spisan blog. Me pa zanima, ko je tobak enkrat na njivi, kako se takrat z zalivanjem in ali je potrebno tudi tekom rasti skrbeti, da ni plevela okoli tobaka?

  104. rainmaxi permalink

    Tobak v glavnem ne rabimo zalivati. Razen, če je res sušno. Čez dan ko je zelo sončno in vroče se tobačni listi povesijo. Preko noči pa se spet postavijo pokonci. Če je res premalo vlage, potem se tudi preko noči ne poberejo in jih je potrebno drug dan zjutraj zaliti. Najbolje zjutraj na ohlajeno zemljo.

    Plevel odstranjujemo redno vsaj na začetku prvi mesec, da se tobak dobro ukorenini. Ko začne vidno rasti, tudi plevela ne bo več, saj veliki listi poskrbijo, da plevel ne pride do svetlobe.

    Če tobak veliko zalivamo, zgublja na kvaliteti. Posledično tanjši listi, manj arome, manj nikotina in skupek vsega je slabši pridelek.

  105. makedonc permalink

    kaj nej nardim da mi semena vskelija a na vato al zemlo kok vode itd.

  106. na zemlo, brez vate, semena na vrh, mal vode, pokrit s foljo dau vlažn itd. pa bo!

  107. živ
    dejan kako bi se zmenila za nekaj tobačnega semenja? pa še ena stvar me zanima. Kako ti ratuje na daljavo obdelovat vse to. jaz imam do svoje zemlje ca25 km pa ne gre in ne gre? je pa res da imam kar nekaj otrok….

    lp dominik

  108. A kako mi ratuje na daljavo obdelovat? Načeloma grem/gremo v Mojstrano enkrat do dvakrat na mesec in takrat naredim, kar je za naredit … zadnje čase pa res vse bolj uporabljam “permakulturne” načine – trudim se, da gojim take rastline in na tak način, da je z njimi minimalno dela. Zahteva pa permakultura miselni preskok, ki ga sam, priznam, še nisem dokončno naredil, sem pa vsako leto malo bližje. Gre za preskok od miselnosti, da rastline nujno potrebujejo veliko redne človekove pozornosti/oskrbe do tega, da so rastline popolnoma sposobne preživeti in obroditi brez človekovega posredovanja. Fukuoka, japonski pionir na področju permakulture, je skozi leta tako izpopolnil svoj princip gojenja riža, da je bilo edino človeško delo na polju setev in žetev, pridelki riža na hektar pa so dosegli in na koncu tudi presegli hektarske pridelke intenzivno obdelovanih / škropljenih / gnojenih riževih polj. No, jaz sem še daleč od tega :-) .

  109. Uroš permalink

    Oj Dejan

    Jaz bi letos 2014 pričel prvič z gojenjem tobaka. A se da dobiti semena kje v Mb in koliko je potrebno za to plačat. Imam pa cca. 20m x 30m zemlje,sončna lega od jutra do večera.
    Moj mail uros.vohar@gmail.com

    Hvala in lep pozdrav

  110. Pozdravljen zenima me ali bi se dalo dobit kaj semen?

  111. Anonimnež permalink

    Zanima me a je saditi tobak sploh legalno???

  112. Jaz nikjer nisem zasledil, da bi bilo prepovedano !

  113. Stane permalink

    Hi. Tudi mene oz. naju z možem zanima, kje bi lahko dobila seme. Javi na mail stane.bobi@gmail.com

  114. pikek permalink

    Je saditi tobak?
    Ga prodajati?
    Prodajati sadike?
    Prodajati semena ?
    vse skupaj sploh legalno??

  115. birdrulez permalink

    @pikek
    Da nisi ti minister Pikalo?
    Za domačo uporabo je enako kot s paradižnikom, krompirjem itd, za uradno prodajo pa je nabrž da en kup ceremenij, predvsem zaradi trošarin na tobak in tobačne izdelke.

  116. pikek permalink

    nisem noben pikalo hahaha
    samo zanimalo me je

  117. marko permalink

    rabim semena trenutno bilo kaj pride prav javite mi na email markoboj15@gmail.com vsem se zahvaljujem za članek lep pozdrav cca 70 semen tnx

  118. Luigi permalink

    Super članek ;)
    Jz bi letos probal prvič sadit, in me zanima če imaš kaj semen virginia za dat/prodat..
    dobil sem semena od bosanskega tobaka in brazilskega, bi pa proval dat še virginio notri da vidim kateri je boljši.
    Lp

  119. Iztok permalink

    Jaz bom imel na voljo sadike virginije in makedonca Prilep že lepo raste

  120. Maja permalink

    Sadike tudi za prodajo?
    Semena pri meni niso vzklila…

  121. Iztok permalink

    Seveda nekaj jih bom imel tudi za prodajo

  122. Iztok permalink

    Jaz imam svoje domače seme Virginija,Prilep pa imam iz Makedonije iz kombinata

  123. Anonimnež permalink

    Rabil bi nekaj semen da probam če bi mi uspelo? mario.matves@gmail.com

  124. A bi lahko dobila seme Virginija

  125. Anonimnež permalink

    Lep pozdrav
    zelo zanimiv članek, po vsej verjetnosti sem bom tudi jaz odločil za sajenje taboaka. Sicer si bom moral zboriti nekaj prostora v vrtu zaenkrat, potem pa bomo videli kako dalje.

    Me pa zanima ali je pri vas možna tudi nabava že rezanega tobaka primerenga za takojšnjo uporabo.

    Prosil bi vas če mi odgovor posredujete na moj e-mail naslov: tomsictona@yahoo.com

    Že vnaprej se vam zahvaljujem za vaše odgovore in vam želim še veliko uspeha

    LP T

  126. True Blue permalink

    Pozdravljeni!
    Najprej superpohvale za prispevek o tobaku. Tudi sam sem se takoj na začetku večkrat “naslonil” nanj :)
    Imam pa en problem, za katerega ne vem kako bi se ga lotil. Nekaj sadik sem presadil v vrt, tam pa so jih začeli obirati polži. Poskusil sem jih odgnati s pepelom, vendar ne pomaga kaj dosti.
    Ima morda kdo kakšne izkušnje?

  127. Anonimnež permalink

    Pozdravljen. Zanima me ali je še zadeva aktualna? Rabil bi semena tobaka pa se jih nikjer ne da kupit! Še jih je možno dobiti? Hvala

  128. Matej permalink

    Da ne bom anonimen! :D

  129. Iztok permalink

    Sadike Virginija in Prilep se dobijo v vrtnariji Prosenc Beričevo pri Ljubljani.Odcep iz avtoceste cca 2 km v smeri Litija

  130. Matej permalink

    Ja, samo jaz sem iz Maribora! V LJ pa se nebi glih vozil!

  131. Polži znajo bit problematični, ko je nekaj časa deževno. V permakulturi pravijo, da nimaš preveč polžev ampak premalo rac, ki bi jih jedle :-) . Kako prepričat raco, da žre samo polže in nič zelenjave na mojem malem vrtu pred hišo, tega pa še ne vem :-) … in zato tudi nimam race polži pa zmažejo praktično vso solato. Opazil sem, da dokler je na vrtu solata, redko grizejo druge vrtnine, kot naprimer zelje, fižol, paprike, … Mogoče probaj nasadit solato okrog tobaka, med tobak pa lahko daš katere od rastlin, ki polžem smrdijo – ne vem zdaj na pamet katere so, poguglaj .
    V teoriji bi to moralo delovat, v praksi pa … :-)

  132. Iztok permalink

    Opozorilo pred preprodajalci semena na Bolha.Opažam,da se na bolhi na veliko prodaja seme tobaka.No med njimi se najdejo tudi takšni,ki po reznih forumih prosijo za seme tobaka,da ga potem preprodajajo naprej.jaz sem poslal že kar nekaj semena okoli in še nobenemu nisem zaračunal seme tobaka kaj šele poštnino.Meni je v veselje,da se počasi širi po Sloveniji in ne,da se ga preprodaja.

  133. Boki permalink

    Pozdravljen. Od sodelava sem dobil eno sdiko tobaka in jo posadil v en velik sod na terasi. Zadeva je rasla in rasla brez težav do pred kakega tedna. Sedaj so pa listi začeli ratovati skravžljani in ob žilah rjavi. Novi listi nekateri že v fazi rasti ratujejo enaki, poleg tega pa so se pojavile še bele pike na listih. Zanima me, kaj bi to lahko bilo in kaj lahko naredim. ALi te slabe liste poberem stran in vidim kaj bo z drugimi ali je možno da bi moral dodati kako gnojilo. Kar mi še pade na pamet je ali je možno da mu je začelo zmanjkovati prostora. Sod je nekje premera 60-70cm. Hvala za opdgovor,

  134. Milč permalink

    Letos sem zasadi junija 40 sadik krumovgrad 90 tobaka. Nekatere so velika že cca 60cm. Kaj sedaj? Ali me lahko malo usmeriš? Moj mail: exkluzivno@gmail.com

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 28 other followers

